پرسپولیس زلزله

 وقتی سر حسین فرکی در اهواز می شکند، وحید هاشمیان نمی تواند دوباره سکوت کند. مهاجم سابق تیم ملی ایران که ویژگی های اخلاقی منحصر به فردی دارد، با ناراحتی از ماجرا سخن می گوید.

 

او معتقد است زمان لاپوشانی به سر آمده و باید حقایق را پذیرفت: «در استادیوم های ما وضع خوبی وجود ندارد. در مسابقه دربی که اینهمه تماشاچی حضور دارد، اینهمه جوان و نوجوان در ورزشگاه حاضر هستند. بزرگترها نیز به این مسابقه توجه می کنند، چنان اتفاقاتی افتاد. در ورزشگاه عضدی رشت و در بازی داماش و ملوان نیز یکسری مشکلات به وجود آمد و حالا نیز در اهواز با سنگ، سر حسین فرکی را شکستند. هر روز شاهد این هستیم که اتفاقاتی در ورزشگاههای ما رخ می دهد. ولی ما همچنان خودمان را گول می زنیم و می گوئیم اینها کار تماشاگر نماهاست.»

 

وحید هاشمیان این سوال را مطرح می کند که آیا طرفدارانی که چنین می کنند، می توانند تماشاگر نما باشند؟ او پاسخ سوال خود را اینطور می دهد: «مگر تماشاگرنماها بیکار هستند؟ می آیند ادای تماشاگران را در ورزشگاهها در می آورند؟ کدام تماشاچی با سنگ سر این و آن را می شکند؟ به نظر من چنین آدم هایی مریض هستند. حتما این از فرهنگ ما نشات می گیرد.»

 

این سوال وجود دارد که طرفدارانی که سنگ می زنند، چه کسانی هستند؟ مدیران باشگاهها که هر بار ادعا می کنند، طرفدارنی که چنین کرده اند، طرفداران آنها نیستند! اما توضیحات وحید هاشمیان: «اگر اینها تماشاگر نما هستند، چرا وقتی سنگ می زنند تماشاگران واقعی دخالت نمی کنند و جلوی آنها را نمی گیرند؟ حتما وقتی چنین نمی کنند، دوست دارند که این اتفاقاها بیفتد و این وضعیت بد در فوتبال حاکم شود.»

 

بازیکن با اخلاق فوتبال ایران که حالا خداحافظی کرده، اضافه می کند: «باشگاههای ما همه واژه فرهنگی را یدک می کشند ولی عملا ما می بینیم چنین چیزی در ورزشگاههای ما نیست. به نظر من فوتبال کشور ما هم نتیجه گرا شده است و اصلا به چنین موضوعی توجه نمی شود که سیستم تیم چطور است، آیا مربی جوانگرایی می کند و آیا نمی خواهد پشتوانه ای برای باشگاه بسازد؟»

 

وحید اما نمی تواند به صورت قطعی یه جمع بندی نهایی کند: «واقعا نمی دانم، شاید اینها اعتراض است و شاید هم طرفداران می خواهند خودشان را تخلیه کنند.»

 

او معتقد است تماشاگرنما تنها یک لفظ است: «شما نگاه کنید، مگر می شود آدمی که دارد در خیابان می رود، به استادیوم بیاید و گوجه پرتاب کند؟ مگر آدم ها بیکار هستند؟ صد در صد آنها جزو تماشاگران ما هستند و باشگاهها باید فرهنگ سازی را در دستور کار قرار دهند.»

 

هاشمیان نمی تواند در مقابل اقدام طرفداری که با سنگ سر حسین فرکی مربی سابق خود را شکست، سکوت کند: «واقعا حیف است. چرا یک جوان 20 سال که چند روز است به ورزشگاه آمده جرات می کند با سنگ سر کسی را بشکند که 40 سال در فوتبال ایران بود. اصلا آقای فرکی را مثال نمی زنم، سر هر فرد دیگری را که سال ها به فوتبال ما خدمت کرد. ما سال گذشته آخرین بازی فصل را با فولاد در اهواز برگزار کردیم که من دیدم به آقای جلالی هم فحش دادند. ایشان چندین سال در فوتبال ما زحمت کشیده. سختی گرمای کار در اهواز را قبول کرد و در همان اهواز کلی زحمت کشید. واقعا نباید این بی احترامی ها به مربیان ما شود. به جای بی احترامی به این مربیان فحش داده می شود.»

 

هاشمیان که حالا جزو مربیان با آتیه ایران به حساب می آید، درباره شایعات اخیر حضورش در پرسپولیس و یا لیگ برتر ایران می گوید: «هیچ باشگاهی با من صحبتی نکرده است. فعلا مشغول یادگیری هستم. تمرینات تیم های مختلف را می بینم. زبان آلمانی ام را بهتر از گذشته کرده ام. به زندگی شخصی ام مشغول هستم. باشگاهی در این مدت به من مذاکره نکرده است ولی همانطور که می دانید علاقه ای نداریم که به عنوان کمک مربی در فوتبال ایران کار کنم. من توانایی و دانش سرمربیگری در فوتبال ایران را دارم و شاید هم اطلاعات و دانشم خیلی بیشتر از فوتبال ایران باشد.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: